מדרגות ספירלה מעוצבות

מדרגות ספירלה מעוצבות הן סוג של גרם מדרגות שמתעקל מסביב ובדרך כלל מסתיים באזור גבוה יותר מהמקום בו הוא התחיל. העיצוב נבחר לעתים קרובות בשל המשיכה האסתטית שלו, אך עשוי גם לאפשר את ניצול החלל שמתחתיו במלואו.

מדרגות לולייניות הן לא רק אלמנט עיצובי אטרקטיבי, הן גם מספקות דרך בטוחה ונוחה לגשת לקומות העליונות של הבניין.

ישנן דרכים רבות לעצב מדרגות לולייניות, כאשר לכל אחת יתרונות וחסרונות משלה. מאמר זה יחקור את הסוגים השונים של מדרגות לולייניות וכיצד הם משמשים בדרך כלל.

מדרגות ספירלה מעוצבות הן סוג של גרם מדרגות העוטף את עצמו ליצירת לולאה רציפה אחת או יותר. המרווח בין הקצה הפנימי של כל מדרגה לקצה החיצוני של המדרגה הבאה צר יותר מאשר בגרמי מדרגות סטנדרטיים, מה שמקנה להם את המראה ה"ספירלי" שלהם.

גרם מדרגות הספירלה הראשון הומצא על ידי האדריכל רפאל גווסטבינו בשנת 1884.

הדוגמה הידועה הראשונה ממוקמת בקפלה הספרדית באוניברסיטת קולומביה, ניו יורק. חדר המדרגות נבנה בשנת 1901 והוא הוגדר כנקודת ציון היסטורית לאומית בשל משמעותו האדריכלית.

עיצוב מדרגות לולייניות אינו משימה קלה. זה דורש הרבה התחשבות ותכנון.

תכנון מדרגות ספירלה מעוצבות

יש כל כך הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון לפני שמתכננים מדרגות לולייניות כמו גובה, רוחב, עומק וצורת המדרגות.

גובהו של גרם מדרגות ספירלה נקבע לפי כמה גבוה הוא צריך להגיע וכמה רחב הוא צריך להיות. הרוחב נקבע לפי גודל השטח הפנוי לבנייה. ולבסוף, העומק נקבע לפי כמה מקום יש לך בבית או בבניין למדרגות.

העיצוב של המדרגות הלולייניות הללו מבוסס על הרעיון שכאשר אנשים עולים במדרגות, הם כמובן צריכים להסתובב בשלב מסוים. הסיבה לכך היא שהאדם שמאחוריהם צריך לעלות במדרגות, אחרת יתקל באדם שלפניו.

משמעות הדבר היא שאין צורך שכל שלב במדרגות לולייניות יפונה ב-90 מעלות אחד מהשני, מה שאומר שאתה יכול להשתמש בפחות מקום מגרם מדרגות מסורתי תוך מתן מספיק מקום לתנועה.

תכנון מדרגות לבית

תכנון תכנון מדרגות ספירלה מעוצבות לבית לבית יכולה להיות משימה מאתגרת עבור האדריכל. עיצובים וחומרים שונים ישפיעו על המראה הסופי של גרם המדרגות.

עיצובים מסוימים משתמשים בכבל פלדה כמעקה, מה שנותן לו מגע מודרני. גרם המדרגות הלולייניות פופולרי גם בקרב אדריכלים מכיוון שהוא חוסך מקום ומקל על העלייה והירידה במדרגות.

Scroll to top